Kable grzejne. Systemy przeciwoblodzeniowe -
148
page,page-id-148,page-parent,page-child,parent-pageid-14,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-4.6.2,vc_responsive

 Kable grzejne. Systemy przeciwoblodzeniowe.

Kable grzejne działające w systemie przeciwoblodzeniowym to komfortowe rozwiązanie, dzięki któremu nie trzeba już  poświęcać czasu na męczące i pracochłonne usuwanie sopli z rynien czy śniegu i lodu z podjazdu do garażu lub chodnika. Dzięki zastosowaniu systemu przeciwoblodzeniowego można pozbyć się problemu przeciekania dachów. Kable grzejne w rynnach to również gwarancja świętego spokoju zimą co jest szczególnie ważne dla właścicieli i zarządców nieruchomości gdyż przestają by narażeni na mandaty ze strony straży miejskiej.

System przeciwoblodzeniowy wykorzystujący kable grzejne dzieli się na trzy rodzaje ze względu na położenie oraz rodzaj ogrzewanej powierzchni.

Kable grzejne zamontowane w rynnie

Kable grzejne w dachowych systemach przeciwoblodzeniowych służą do zabezpieczania:

– powierzchni dachu,

rynien krawędziowych i rur spustowych,

– koryt dachowych i koszy.

kable grzejne DEVIKable grzejne w gruntowych systemach przeciwoblodzeniowych można zastosować do zabezpieczania:

– zjazdów do garażu,

– ścieżek i chodników,

– schodów wejściowych.

kable grzejne ogrzewanie rurociąguKable grzejne do ogrzewania rurociągów stosuje się do:

– ochrony przed zamarznięciem rurociągów,

– podtrzymania temperatury w instalacjach ciepłej wody

Montaż kabli grzejnych w systemie przeciwoblodzeniowym jest mało inwazyjny.

W zależności od zastosowania polega na umieszczeniu kabli grzejnych:

w rynnie bądź rurze spustowej,

– na powierzchni dachu,

– na gzymsach dachowych,

– w gruncie pod powierzchnią zjazdu do garażu,

– pod powierzchnią chodnika,

– na rurociągu pod izolacją termiczną.

Kable grzejne – jak działa system przeciwoblodzeniowy.

Kablami grzejnymi steruje specjalny sterownik, który załącza ogrzewanie już w momencie opadów śniegu, a wyłączy je po całkowitym wytopieniu śniegu w chronionym obszarze.

W ten sposób system przeciwoblodzeniowy działa tylko wtedy, gdy istnieje ku temu potrzeba, zabezpieczając chroniony obszar przed zaleganiem śniegu i powstaniem lodu. W związku z tym kable grzejne nie generują kosztów eksploatacyjnych.

Przeciętny koszt zakupu mat lub kabli grzejnych oraz w pełni bezobsługowego sterownika dla instalacji gruntowej, np. zjazd do garażu o powierzchni 10 m2 wynosi około 3 500 zł, a dla instalacji dachowej (długość rynien i rur spustowych 50 m) około: 4 000 zł.

Koszt zakupu i instalacji systemu  przeciwoblodzeniowego na średniej wielkości kamienicy to ok 10 000 zł co przy stale rosnących cenach usuwania sopli zwraca się w przeciągu 2-3 lat.

Jakie są zalety wynikające z wykonania takich instalacji?

Można wymienić kilka najbardziej istotnych:

– zapewnienie bezpieczeństwa osób poruszających się po chodnikach, czy pojazdów na zjazdach do garażu (niebezpieczeństwo poślizgu),

– bezpieczeństwo pieszych pod okapami budynków (spadające sople z dachu),

– brak kosztów odśnieżania lub ewentualnych następstw uszkodzenia nawierzchni (odkuwanie lodu, sypanie solą),

– brak kosztów uszkodzenia dachu i elewacji budynku lub zalania pomieszczeń (ręczne usuwanie śniegu, zwisające sople lodu, penetracja wody pod tynkiem).

Posiadając bezobsługowy elektryczny system przeciwoblodzeniowy możemy całkowicie zapomnieć o ręcznym usuwaniu lodu i śniegu oraz kosztach związanych z takimi działaniami – możemy spać spokojnie.
Eksploatacja systemu przeciwoblodzeniowego w sezonie zimowym to koszty poboru energii elektrycznej na poziomie:

– instalacja gruntowa (zjazd do garażu o powierzchni 10 m2) około: 800 zł

– instalacja rynnowa (długość rynien i rur spustowych 50 m) około: 500 zł

Koszt montażu jest ustalany indywidualnie dla każdego projektu i zależy od jego stopnia skomplikowania.

Gwarancja na kable i maty grzejne wynosi 20 lat a na sterownik 2 lata.

Oferujemy profesjonalny montaż oraz bezpłatny przedmiar i dobór elementów systemu.